دانلود فایل: مبانی نظری عدالت سازمانی و عدالت

هم اکنون فایل با مشخصه ی مبانی نظری عدالت سازمانی و عدالت آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.
کلمات کلیدی:عدالت سازمانی و عدالت ,مبانی نظری عدالت سازمانی و عدالت (فصل دوم تحقیق),مبانی نظری عدالت سازمانی و عدالت

(فصل دوم تحقیق)


مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

نوع فایل:wordوقابل ویرایش

عدالت سازمانی

- مقدمه

در ادبیات سازمان و مدیریت، واژه عدالت ابتدا توسط گرین برگ[1] (1987) بکار گرفته شد. به نظر گرین برگ عدالت با ادراک و تلقی کارکنان از انصاف کاری مرتبط است. گرین این واژه را برای تشریح و تفسیر نقش انصاف در محیط کاری بکار برده است. طبقه بندی هایی که اغلب در گذشته برای عدالت مطرح می شدند در بردارنده دو بعد عدالت توزیعی و عدالت رویه ای بودند. در سال 1986 بعد سومی توسط بیس و مواگ[2] تحت عنوان عدالت مراوده ای معرفی گردید. به طور کلی می توان گفت پس از سال 1990 فصل جدیدی از مطالعات در مورد عدالت سازمانی آغاز شد که نتیجه آن شناخت سه نوع عدالت توزیعی، رویه ای و مراوده ای بود. کالکویت[3] در سال (2001) عدالت مراوده ای را به دو بعد مجزا تقسیم نمود و آن دو بعد را عدالت بین فردی و عدالت اطلاعاتی نامید (یعقوبی و همکاران، 1392: 33-34). تحقیقات بر روی عدالت سازمانی بعنوان ادراک افراد از رعایت انصاف در سازمان، اساسا بر دو عامل استوار است: افراد چگونه درک می کنند که در سازمان عدالت رعایت می شود؛ و پیامدهای چنین ادراکی چه می تواند باشد. بالا بودن عدالت سازمانی به این معناست که افراد درون سازمان به این درک رسیده اند که آنچه را که شایسته آن هستند، دریافت می کنند (ورودی آنها به سازمان با آنچه که آنها از سازمان دریافت می کنند، متناسب است)، قوانین وضع شده برای آنها منصفانه است، و سایر افراد بویژه سرپرستانشان با آنها با عدالت رفتار می کنند (سرپرستان قابل اعتماد و قابل احترام هستند) (الووینو و همکاران[4]، 2013: 40).

-عدالت

عدالت یا انصاف، مفهومی که در تحقیقات سازمانی بسیار مورد مطالعه قرار گرفته است، پایه و اساس انواع روابط و مبادلات اقتصادی و اجتماعی است. در بحث سازمانی، ضرورت حفظ قدرت رقابت، سازمانها را وادار کرده تا وارد روابط بلندمدت شوند. رعایت انصاف و عدالت بحث مهمی در روابط بلندمدت محسوب می شود چرا که دو شریک نیازمند همکاری در برخی زمینه ها و استفاده از توانایی ها و منابع مالی یکدیگر جهت دستیابی به اهداف و منافع متقابل هستند. عدم رعایت عدالت ممکن است به این روابط آسیب زده و یا به آن خاتمه بخشد (لیو و همکاران[5]، 2012: 355)


ادامه مطلب و دریافت فایل

پاورپوینت سندرم دست بیگانه چیست؟:پاورپوینت سندرم دست بیگانه چیست؟,دانلود پاورپوینت سندرم دست بیگانه چیست؟,دانلود سندرم دست بیگانه چیست؟,سندرم دست بیگانه چیست؟,تحقیق سندرم دست بیگانه چیست؟,دانلود تحقیق سندرم دست بیگانه چیست؟,پروژه سندرم دست بیگانه چیست؟,دانلود پروژه سندرم دست بیگانه چیست؟,روانشناسی ادراک و احساس,پاورپوینت روانشناسی ادراک و احساس,دانلود پاورپوینت روانشناس

مبانی و پیشینه نظری کیفیت زندگی:مبانی و پیشینه نظری کیفیت زندگی,مبانی نظری کیفیت زندگی,پیشینه نظری کیفیت زندگی,کیفیت زندگی

پاورپوینت انواع شمع و سپر:انواع شمع و سپر,پاورپوینت انواع شمع و سپر,دانلود پاورپوینت انواع شمع و سپر,انواع شمع,پاورپوینت انواع شمع,انواع شمع,دانلود پاورپوینت انواع شمع,,مهندسی عمران,ساختمان,سازه,پاورپوینت مهندسی ساختمان,پاورپوینت مهندسی عمران,پاورپوینت ساختمان,پاورپوینت سازه,دانلود پاورپوینت مهندسی ساختمان,دانلود پاورپوینت مهندسی عمران,دانلود پاورپوینت ساخ

پاورپوینت پانل های ساندویچی:پاورپوینت پانل های ساندویچی,پاورپوینت ,پانل های ساندویچی

پاورپوینت نظریه سلسله مراتب نیازها آبراهام مزلو:پاورپوینت نظریه سلسله مراتب نیازها آبراهام مزلو,پاورپوینت نظریه شخصیت آبراهام مزلو,دانلود پاورپوینت نظریه سلسله مراتب نیازها آبراهام مزلو,دانلود نظریه سلسله مراتب نیازها آبراهام مزلو,نظریه سلسله مراتب نیازها آبراهام مزلو,آبراهام مزلو,روانشناسی شخصیت,پاورپوینت روانشناسی شخصیت,دانلود پاورپوینت روانشناسی شخصیت,نظریه های شخصیت ,دانلود نظریه

دانلود پاورپوینت فرآیند تصمیم مارک در بازاریابی:دانلود پاورپوینت فرآیند تصمیم مارک در بازاریابی,عوامل موثر بر تصمیمات خرید,میزان درگیری مشتری,مشتریان فعلی و مشتریان احتمالی علاقمند,مصرف کنندگان و بنگاه ها,تفاوت بین تصمیم گیری بنگاه ها و مصرف کنندگان,موقعیتهای سه گانه خرید,انواع مدلهای تصمیم گیری مارک,مدل تصمیم گیری شناختی,مدل تصمیم گیری تجربی ,مدل تصمیم گیری عادتی تکراری,مراحل تصمیم

پاورپوینت معرفی شغل فیلم نامه نویس:پاورپوینت در مورد شغل فیلم نامه نویس,پاورپوینت در رابطه با شغل فیلم نامه نویس,پاورپوینت با عنوان شغل فیلم نامه نویس,پاورپوینت با موضوع شغل فیلم نامه نویس,معرفی شغل فیلم نامه نویس,وظایف فیلمنامه نویس,مهارت و توانمندی های مورد نیاز فیلمنامه نویسی,تحصیلات لازم برای ورود به شغل فیلمنامه نویسی,آینده شغلی، بازارکار و فرصت های استخدامی فیلمنامه ن

خروج صغیر از حجر:خروج صغیر از حجر ,حجر,اهلیت,صغیر,بلوغ,پژوهش,مقاله,تحقیق,پروژه,دانلود پژوهش,دانلود مقاله,دانلود تحقیق,دانلود پروژه,پژوهش خروج صغیر از حجر,مقاله خروج صغیر از حجر,تحقیق خروج صغیر از حجر,پروژه خروج صغیر از حجر

پاورپوینت مکانیسم دفاعی چیست:پاورپوینت مکانیسم دفاعی چیست,دانلود پاورپوینت مکانیسم دفاعی چیست,دانلود مکانیسم دفاعی چیست,مکانیسم دفاعی چیست,تحقیق مکانیسم دفاعی چیست,دانلود تحقیق مکانیسم دفاعی چیست,پروژه مکانیسم دفاعی چیست,دانلود پروژه مکانیسم دفاعی چیست,روانشناسی,دانلود پاورپوینت,دانلود روانشناسی,دانلود پاورپوینت روانشناسی

پاورپوینت انواع پوشش سقف شیبدار:انواع پوشش سقف شیبدار,پاورپوینت انواع پوشش سقف شیبدار,دانلود پاورپوینت انواع پوشش سقف شیبدار,سقف شیبدار,پاورپوینت سقف شیبدار,دانلود پاورپوینت سقف شیبدار,انواع پوشش تایل و سفال,پاورپوینت انواع پوشش تایل و سفال,دانلود پاورپوینت انواع پوشش تایل و سفال,انواع پوشش سقف شیبدار سنگی,پاورپوینت انواع پوشش سقف شیبدار سنگی,دانلود پاورپوینت انواع پو