خرید: مبانی نظری و پیشینه تحقیق تحلیل مکانی - فضایی کاربری های آموزشی شهری

این مطلب در مورد فایل دانلودی با موضوع مبانی نظری و پیشینه تحقیق تحلیل مکانی - فضایی کاربری های آموزشی شهری می باشد.
کلمات کلیدی:مبانی نظری و پیشینه تحلیل مکانی فضایی کاربری های آموزشی شهری, پیشینه تحلیل مکانی فضایی کاربری های آموزشی شهری,مبانی نظری تحلیل مکانی فضایی کاربری های آموزشی شهری,مبانی نظری و پیشینه ,تحلیل مکانی فضایی کاربری های آموزشی شهری


توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

-1- پیشینه تحقیق...............................................................................................................................14

2-2- فضای جغرافیایی........................................................................................................................15

2-3- سازمان اجتماعی و سازمان فضایی..............................................................................................15

2-4- کاربری زمین...............................................................................................................................16

2-5- برنامه ریزی کاربری زمین...........................................................................................................16

2-6- اهداف برنامه ریزی کاربری اراضی شهری.................................................................................16

الف- اهداف کلان ..........................................................................................................................17

ب- اهداف خرد یا ویژه ..................................................................................................................17

2-7- معیارهای عمومی و بهینه در مکان یابی کاربری های شهری.......................................................18

2-8- کاربری فضاهای آموزشی و عوامل مؤثر در مکان یابی آنها.........................................................21

2-8-1- همجواری ناسازگار با کاربری آموزشی..............................................................................22

2-9- دیدگاه عمومی.............................................................................................................................24

2-9-1- دسته اول ،معیارهای مربوط به شرایط استقرارمدارس درمحیط.........................................24

2-9-2- دسته دوم ،معیار و مشخصات پایه ای مکان اختصاص یافته.............................................25

2-10- کاربری فضاهای آموزشی در ارتباط با کاربری سازگار.............................................................25

2-11- کاربری نیمه سازگار با کاربری آموزشی....................................................................................26

2-12- کاربری آموزشی با کاربری های ناسازگار و دیگر تأسیسات شهری..........................................27

2-13- سطوح آموزشی.........................................................................................................................29

2-14- مطلوبیت مکان برای استقرار مراکز آموزشی ............................................................................33

2-15- مکان یابی فضاهای آموزشی و شرایط محیطی..........................................................................33

2-16- شبکه دسترسی (دسترسی پیاده - دسترسی سواره )..................................................................34

2-17- سرانة زمین................................................................................................................................37

2-18- سرانةشهری ومسکونی..............................................................................................................37

2- 19- تراکم جمعیت..........................................................................................................................37

2-20- تراکم شهری ............................................................................................................................38

2-21- تراکم مسکونی..........................................................................................................................38

2-22- استاندارهای شهری...................................................................................................................39

2- 23- سطوح آموزشی و تقسیمات کالبدی شهر................................................................................39

2-24- سرانة آموزشی..........................................................................................................................40

2- 25- تقسیم بندی فضاهای آموزشی................................................................................................41

2-26- نظریه ها...................................................................................................................................41

2- 27- مکتب ساختارگرایی و جغرافیای شهری ................................................................................43

2- 28 - مکتب کارکرد گرایی..............................................................................................................44

2- 29- معرفی دیدگاههای اساسی در کاربری زمین............................................................................45

2-30- مدل مورد استفاده در برنامه ریزی کاربری اراضی شهری.........................................................48

2-1- پیشینه تحقیق:

ظهور دیدگاه مکان یابی نخستین بار توسط آلفرد وبر با دیدگاه مکان یابی صنعتی مطرح گردید . از قرن نوزدهم میلادی نظریه پردازان مختلفی سعی نمودند چگونگی توزیع شهرها و روستاها را در مکان هایی که استقرار یافته اند ، مشخص و رابطه آنها را با یکدیگر روشن سازند. در این میان فون تونن ، والتر کریستالر ، آگوست لوش ، نظریاتی را در ارتباط با مکان مرکز ابراز داشته اند. (زیاری 1378 ، ص 204)

اما درباره مکان یابی فضاهای آموزشی در سطح سازمان های بین المللی در رابطه با مدیریت و مکان یابی فضاهای آموزشی ، سازمان یونسکو در سطح کشور نامیبیا تحقیقی را به انجام رسانده است که در این مطالعه سطح بندی حوزه نفوذ هر کدام از مدارس در نقاط مختلف شهری بر حسب پارامترهای فاصله صورت گرفته و به نتایج مفیدی در رابطه با مناطق کمبود و مازاد این فضاها دست یافته اند.

اولین تحقیق علمی در ایران برای تدوین ضوابط و الگوهایی جهت استقرار مدارس در سال 1353 زیر نظر واحد تحقیقات دفتر فنی آموزش و پرورش صورت گرفت . این تحقیقات که توسط کارلوتستا ، کارشناس یونسکو در ایران و تنی چند از همکاران ایرانی اش انجام یافت . تقریباً در نوع خود کامل ترین ضوابط برای ساخت فضاهای آموزشی ایده ال در خصوص معماری ، همچنین شهرسازی بوده است .

( سرور ، هوشنگ ، 1381 ص 8)

پس از به وجود آمدن دفتر نوسازی ، توسعه تجهیز مدارس در سال 1354 تلاش هایی جهت کاهش کمبودهای ضوابط استقرار واحدهای آموزشی صورت پذیرفت که از آن جمله می توان به ضوابط های جدید در سالهای 1357 و 1363 اشاره نمود که با شرایط حاکم بر انقلاب و اصل صرفه جویی تهیه گردیده بود. از جمله فعالیتهای مشابه در این زمینه طرح استقرار مدارس ابتدایی شهرستان شاهرود بوده است که در بخش معاونت طرح ها و بررسی های وزارت آموزش و پرورش توسط یونسکو در ایران صورت گرفته است. در استان گیلان نیز یونسکو در قبل از انقلاب اسلامی اقدام به ساخت هنرستان کشاورزی جنت لاکان واقع در انتهای لاکان رشت نموده است.

برای دستیابی به سایر تحقیقات انجام شده می توان به پژوهشکده سازمان آموزش وپرورش استان هایی همچون گیلان ، کردستان ، تهران ، و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت مراجعه نموده که از آن جمله می توان به تجزیه و تحلیل و توزیع مکانی و مکان یابی (1383) مراکز آموزشی با استفاده از سیستم (GIS) مورد مطالعه ، مدارس ابتدایی شهر گنبد کاووس پایان نامه کارشناسی ارشد عبدالوهاب شرافتی ، مکان یابی مراکز آموزش خدمات رسانی در سطوح شهری با استفاده از مدلهای (GIS) ، مطالعه موردی مدارس متوسطه پسرانه شهر تفت پایان نامه کارشناسی ارشد عبدالوهاب شرافتی (1383) و مکان یابی فضاهای آموزشی دور های مختلف در استان گیلان که کار تحقیق شورای تحقیقات سازمان آموزش و پرورش استان گیلان است و به پایان نامه محمدعلی قدیمی با عنوان بررسی عملکرد طرح جامع رشت در رابطه با فضاهای آموزشی و همچنین درباره مکان یابی خدمات آموزشی در نواحی روستایی ( مطالعه موردی بخش حریق شهرستان تالش) اشاره کرد.

ادامه مطلب و دریافت فایل

پاورپوینت مفهوم نرخ بیكاری چیست:پاورپوینت مفهوم نرخ بیكاری چیست,دانلود پاورپوینت مفهوم نرخ بیكاری چیست,پاورپوینت رایگان مفهوم نرخ بیكاری چیست,پاورپوینت تعریف نرخ بیكاری چیست,پاورپوینت نرخ بیكاری,دانلود مفهوم نرخ بیكاری چیست,مفهوم نرخ بیكاری چیست,تحقیق نرخ بیكاری چیست,پروژه نرخ بیكاری چیست,دانلود پاورپوینت رایگان مفهوم نرخ بیكاری چیست,دانلود پاورپوینت تعریف نرخ بیكاری چ

پاورپوینت بیمه و مقابله با حوادث:پاورپوینت آشنایی با بیمه و مقابله با حوادث,بیمه و مقابله با حوادث,پاورپوینت آشنایی با انواع بیمه,بیمه,مديريت بحران,ساختار طرح جامع امداد و نجات كشور ,پاورپوینت بیمه,حوادث,انواع سوانح و بلايا,پاورپوینت مقابله با حوادث,پاورپوینت بیمه و انواع

مقاله ترجمه شده رضایتمندی استفاده کنندگان هزینه یابی برمبنای فعالیت و نوع سیستم به همراه مقاله اصلی:جدیدترین مقالات ترجمه شده رشته حسابداری، مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی رضایتمندی استفاده کنندگان هزینه یابی برمبنای فعالیت و نوع سیستم یک نکته تحقیقی به همراه مقاله اصلی

پاورپوینت معرفی شغل پرستار:پاورپوینت در مورد شغل پرستار,پاورپوینت در رابطه با شغل پرستار,پاورپوینت با عنوان شغل پرستار,پاورپوینت با موضوع شغل پرستار,معرفی شغل پرستار,وظایف پرستار,مهارت و دانش مورد نیاز پرستار,تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل پرستاری,فرصت های شغلی و بازارکار پرستاری,درآمد پرستار,شخصیت های مناسب پرستار,پروژه,پژوهش,مقاله,جزوه,تحقیق,دانلود پروژه

مبانی و پیشینه نظری یادگیری خودتنظیمی:یادگیری خودتنظیمی,مبانی و پیشینه نظری یادگیری خودتنظیمی,مبانی نظری یادگیری خودتنظیمی,پیشینه نظری یادگیری خودتنظیمی,دانلود مبانی و پیشینه نظری یادگیری خودتنظیمی

پاورپوینت شبکه های کامپیوتری:دانلود پاورپوینت درس شبکه های کامپیوتری,فایل پاورپوینت شبکه های کامپیوتری,پاورپوینت در مورد شبکه های کامپیوتری

پاورپوینت روش های نوین ساختمان سازی جهان (سیستم تیلت آپ):روش های نوین ساختمان سازی جهان,پاورپوینت روش های نوین ساختمان سازی جهان,دانلود پاورپوینت روش های نوین ساختمان سازی جهان,سیستم تیلت آپ,پاورپوینت سیستم تیلت آپ,دانلود پاورپوینت سیستم تیلت آپ,تاریخچه سیستم تیلت آپ,پاورپوینت تاریخچه سیستم تیلت آپ,دانلود پاورپوینت تاریخچه سیستم تیلت آپ,مهندسی عمران,ساختمان,سازه,پاورپوینت مهندسی ساختمان,پاو

پاورپوینت معرفی شغل مهندس شیمی:پاورپوینت در مورد شغل مهندس شیمی,پاورپوینت در رابطه با شغل مهندس شیمی,پاورپوینت با عنوان شغل مهندس شیمی,پاورپوینت با موضوع شغل مهندس شیمی,وظایف مهندس شیمی,تحصیلات لازم برای ورود به شغل مهندسی شیمی,مهارت و توانمندی های مورد نیاز مهندس شیمی,آینده شغلی، بازار کار و فرصت های استخدامی مهندسی شیمی,درآمد و حقوق مهندس شیمی,شخصیت های مناسب شغل مهن

خیار تفلیس و حقوق طلبكاران در ورشكستگی:خیار تفلیس , حقوق طلبكاران ,ورشكستگی,افلاس, اعسار,مقاله,پژوهش,تحقیق,پروژه,دانلود مقاله,دانلود پژوهش,دانلود تحقیق,دانلود پروژه,مقاله خیار تفلیس و حقوق طلبكاران در ورشكستگی,پژوهش خیار تفلیس و حقوق طلبكاران در ورشكستگی,تحقیق خیار تفلیس و حقوق طلبكاران در ورشكستگی,پروژه خیار تفلیس و حقوق طلبكاران در ورشكستگی

پاورپوینت ‌نیلینگ:پاورپوینت ‌نیلینگ,دانلود پاورپوینت ‌نیلینگ,‌نیلینگ,دانلود مقاله ‌نیلینگ,مقاله ‌نیلینگ,پروژه ‌نیلینگ,دانلود پروژه ‌نیلینگ,جزوه ‌نیلینگ,دانلود ‌نیلینگ,پژوهش ‌نیلینگ,دانلود پژوهش ‌نیلینگ,تحقیق ‌نیلینگ,‌نیلینگ,,عمران,مقاله عمران,دانلود مقاله عمران,پروژه عمران,دانلود پروژه عمران,جزوه عمران,دانلود جزوه عمران,پژوهش عمران,عمران,تحقی