خرید مبانی نظری و پیشینه تحقیق برنامه هاي ماهواره اي و رشد اجتماعي

پژوهشگر گرامی،شما با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق برنامه هاي ماهواره اي و رشد اجتماعي وارد وب سایت شده اید برای دریافت فایل می توانید به ادامه مطلب بروید.
کلمات کلیدی:مبانی نظری و پیشینه تحقیق برنامه هاي ماهواره اي و رشد اجتماعي,مبانی نظری و پیشینه تحقیق,برنامه هاي ماهواره اي و رشد اجتماعي,مبانی نظری , پیشینه تحقیق ,برنامه هاي ماهواره اي , رشد اجتماعي

عنوان:

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 60

در دوره جواني به خصوص در اواخر اين دوره، احساس عدالت مقايسه اي شکل مي گيرد و فرد علاقمند رفتار عادلانه افراد نسبت به خود مي باشد. جوانان معمولا در اين رابطه، والدين دوستان خود را براي پدر و مادرشان مثال مي زنند و در اين زمينه با آنها به بحث و گفتگو مي پردازند. مثلا رفتار آنها، وضعيت شغلي، اقتصادي آنها، وضعيت ظاهري آنها را به رخ والدين خود مي کشانند. يا رفتار والدين خود را با خواهر و برادران و خود وي مقايسه مي کنند و خواهان عدالت و رفتار درست والدين و اطرافيان مي باشند.

به اين ترتيب شکل گيري مفهوم عدالت در محيط خانواده شروع شده و در زمينه هاي ديگر اجتماع رشد مي يابد.در مرحله سوم نوجواني(ورود مجدد به اجتماع( نوجوان سعي بر کاهش روابط شديد گذشته با گروه همسالان را دارد و اين موجب ايجاد ارتباطات ديگري در زمينه هاي مختلف اجتماعي مي گردد و چنانچه اين روند به خوبي پيش برود شاهد هويت منسجمي در پايان نوجواني خواهيم بود و پس از طي مراحل نوجواني، تمرينات زيادي انجام داده، کسب تجربه نموده، مهارتهاي لازم براي برقراري ارتباطات اجتماعي را بدست آورده و مي تواند نقش هاي مختلف اجتماعي از قبيل همسر، دانشجو، سرباز، شاغل و ...را ايفا نمايد(حسيني حسين، 1385)

مفاهيم ارتباط اجتماعي

نکته مهمي که در شکل گيري هويت اجتماعي، انسجام هويت و فرديت اجتماعي مطرح است يادگيري مي باشد. همه رفتارها ياد گرفته مي شوند و از طريق تمرين تجربه مهارتهاي بسياري را به دست مي آورد. اين يادگيري در تعامل با شخصيت و خلق و خوي فرد قرار مي گيرد و موجب روابط اجتماعي بسياري مي گردد. مثلا چنانچه نوجوان داراي رفتار شادي باشد ديگران نيز وي را مورد پذرش قرار مي دهند. نوجوانان هنگام برقراري روابط اجتماعي، به طرز تفکر و انديشه ديگران در مورد خود اهميت بسياري مي دهند، به همين علت خود را طوري آماده مي کنند تا ديگران بپذيرند. (فاضل، رضا، 1385)

مفاهيمي که در ارتباطات اجتماعي تشکيل مي شود عبارتند از:

مفهوم نقش خود، ترکيب اجزا خود انگاره، دوستي با همسالان، چگونگي برخورد با جنس مخالف، ايفاي نقش در ارتباط با والدين، مدرسه و ساير بزرگسالان و فعاليت هاي گروهي.اين مفاهيم تاثير بسزايي بر تصورات نوجوان از پذيرش خود توسط ديگران به جاي مي گذارد. بنابراين در پايان دوره نوجواني، رشد اجتماعي کامل مي شود و نوجوان به عنوان يک جوان اجتماعي وارد اجتماع مي شود در صورتي که اين مفاهيم خوب در ذهن نوجوان شکل بگيرد هويت اجتماعي مناسبي پيدا مي کند. چنانچه هر يک از مفاهيمي که ذکر شد دچار مشکل باشند. و در نوجوان به درستي شکل نگيرند موجب ايجاد ناهنجاريها و انحرافاتي در نوجوانان مي گردند. مثلا عضويت در گروه هاي ضد اجتماعي مي تواند به عنوان رفتار ناهنجاري مطرح گردد که يکي از آثار آن ايجاد فاصله زياد بين والدين و نوجوان است. زيرا عضويت در گروه مستلزم فراموشي خود و جايگزيني خود در گروهي به جاي خود واقعي است. يا به طور مثال نوجواني که در پايان نوجواني که مي بايد روابط شديد قبلي با گروه همسالان کاهش يابد، سعي بر فاصله گرفتن از والدين و ارتباط شديد با دوستان دارد و نمي تواند با افراد ديگر و والدين ارتباط مناسبي برقرار نمايد، دچار مشکلاتي از جمله مشکلات اجتماعي خواهد شد و نياز به استفاده از روشهاي درماني و ارائه راهکارهاي مناسب به وي جهت فاصله گيري از دوستان است.يا در مورد افرادي که دچار نقص عضو هستند نيز ممکن است مشکلاتي در اين دوره پديد آيند.زيرا همانطور که گفته شد دوره نوجواني دوره اي است که فرد به نظرات و گرايشهاي اطرافيان و جامعه در مورد پذيرش خود اهميت بسياري مي دهد و حساسيت بسياري نسبت به رفتارها و برخوردهاي جامعه نسبت به نقص خود پيدا مي کند. در اين زمينه بايد افراد را تشويق نمود که نواقص خود را با يکسري تواناي هاي ديگر جبران کنند تا احساس عزت نفس و اعتماد به نفس کافي را بدست آورده، جامعه بتواند آنها را بپذيرد و به هويت اجتماعي دست يابند. نگرش، ديدگاه و فرهنگ مردم نيز نسبت به نقايص بايد تغيير کند و مردم بايد همه را به يک ديد بنگرند و به تواناييهاي افراد توجه کنند نه به نقايص آنها. زيرا در صورت عدم نگرش مثبت اجتماع نسبت به معلوليت فرد قادر نخواهد بود در جامعه ابراز وجود کند و در نتيجه هويت اجتماعي وي با مشکل مواجه مي شود.مثلا جوانان معلول جسمي مي توانند با تقويت تواناييهاي فکري و ذهني خود، نگرش مثبتي در خود نسبت به توانمنديهايش ايجاد کنند، به خود باوري برسند و بدون حساسيت بي مورد به نگرش جامعه سهي بر برقراري روابط با جامعه و رسيدن به اهداف خود داشته باشند.

(جيمز دبيلو کري، ترجمه مريم داداشي، 1386)

فهرست مطالب

رشد اجتماعي نوجوان

مفاهيم ارتباط اجتماعي

فاصله گرفتن از خانواده، به منظور کسب استقلال

مرحله دوست يابي

رشد اخلاقي و اجتماعي جواني

رشد اجتماعي

تصميم دشوار براي ماهواره

تاثير مادر در رشد اجتماعي کودک

رشد بدني تند

رشد جسماني

رشد ذهني

رشد عاطفي

رشد اجتماعي

رفتارهاي ناهنجار

ضروري بودن رشد اجتماعي

رشد و تکامل اجتماعي

نخستين علايم رشد اجتماعي

معيارهاي سازش اجتماعي

رضايت خاطر شخصي

عوامل موثر در رشد و تکامل اجتماعي

تغيير رفتار اجتماعي در جواني

ماهواره و رسانه‌های نوین

معیار ارزش اخلاقی

ذهنی‌گرایان و ارزش اخلاقی

ارزشمندی عمل در نظام اخلاق اسلامی

اخلاق رسانه اي

ديدگاه هاي مختلف در مورد رشد اجتماعي

پیشینه تحقیق

منابع

ادامه مطلب و دریافت فایل

دانلود پرسشنامه نگرش فرزند نسبت به پدر:پرسشنامه نگرش فرزند نسبت به پدر,پرسشنامه ,نگرش فرزند نسبت به پدر

پاورپوینت روروئک ممنوع:دانلود پاورپوینت روروئک ممنوع

بررسی نسب وارث كودك ناشی از تلقیح مصنوعی:نسب وارث كودك ,تلقیح مصنوعی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM):مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM),مبانی نظری پایان نامه مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM),مبانی و پیشینه نظری مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM),فصل دوم پایان نامه مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM),مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM),مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM),دانلود پیشینه و مبانی نظری پژوهش

پاورپوینت الگو برداری یا ارزیابی مقایسه ای:الگو برداری یا ارزیابی مقایسه ای

پاورپوینت الهام از فرم موجودات زنده در طراحی معماری:پاورپوینت الهام از فرم موجودات زنده ,پاورپوینت,تحقیق,مقاله,پروژه,ppt ,حیوانات در معماری,الهام از حیوانات در معماری,الهام گرفتن از حیوانات در معماری,ایده گرفتن از حیوانات در معماری,نماد حیوانات در معماری,استفاده از حیوانات در معماری,نقش حیوانات در معماری,الگوبرداری از حیوانات در معماری,الهام از بدن حیوانات در معماری,پاورپوینت معمار

پاورپوینت مدل کسب و کار 7 (بخش 25 کارگاه کارآفرینی و تولید):پاورپوینت بخش 25 کارگاه کارآفرینی و تولید (مدل کسب و کار 7),پاورپوینت بخش 25 کارگاه کارآفرینی و تولید,پاورپوینت مدل کسب و کار 7,مدل کسب و کار 7,پاورپوینت کارگاه کارآفرینی و تولید ,کارگاه کارآفرینی و تولید

دوره های مختلف رشد گیاه برنج:دوره های مختلف رشد گیاه برنج,پروژه,پژوهش,مقاله,جزوه,تحقیق,دانلود پروژه,دانلود پژوهش,دانلود مقاله,دانلود جزوه,دانلود تحقیق

پاورپوینت پل های عجیب و معروف جهان:دانلود پاورپوینت پل های عجیب و معروف جهان,پاورپوینت عجیب ترین پل های جهان,عجیب ترین پل های جهان,پاورپوینت پل های عجیب جهان,معروفترین پل های جهان,پاورپوینت آشنایی با معروفترین پل های جهان,پاورپوینت بررسی پل های عجیب جهان,نمونه پل خارجی,عجایب در پل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره خودنظم دهی:مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره خودنظم دهی ,مبانی نظری و پیشینه تحقیق ,خودنظم دهی ,خودنظم بخش ,پیشینه تحقیق خودنظم دهی ,مبانی نظری خودنظم دهی ,تعریف خودنظم دهی ,تاریخچه خودنظم دهی