لینک خرید فایل مبانی نظری اهداف آموزش و پرورش دوره ابتدای,ویژگی های کودکان در دوره ابتدایی

باری دیگر یکی دیگر از فایل ها با عنوان مبانی نظری اهداف آموزش و پرورش دوره ابتدای,ویژگی های کودکان در دوره ابتدایی آماده دریافت می باشد برای دانلود به ادامه پست مراجعه نمایید.
کلمات کلیدی:مبانی نظری اهداف آموزش و پرورش دوره ابتدای ویژگی های کودکان در دوره ابتدایی,اهداف آموزش وپرورش دوره ابتدای,مبانی نظری,پیشینه تحقیق,دانلود مبانی نظری,دانلود پیشینه تحقیق

مبانی نظری اهداف آموزش و پرورش دوره ابتدای ویژگی های کودکان در دوره ابتدایی


مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

نوع فایل:wordوقابل ویرایش



فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق 13
مقدمه 14
1-2 اهداف آموزش و پرورش دوره ابتدایی 15
1-1-2 اهداف اعتقادی 15
2-1-2 اهداف اخلاقی 16
3-1-2 اهداف علمی و آموزشی 16
4-1-2 اهداف فرهنگی، هنری 16
5-1-2 اهداف اجتماعی 16
6-1-2 اهداف زیستی 17
7-1-2 اهداف سیاسی 17
8-1-2 اهداف اقتصادی 17
2-2 ویژگی‌های كودكان در دوره ابتدایی 17
3-2 مواد و برنامه‌های درسی دوره ابتدایی 20
4-2 درون داده‌های نظام آموزش ابتدایی 22
1-4-2 منابع انسانی 22
2-4-2 منابع مادی نظام آموزش ابتدایی 23
1-2-4-2 منابع كالبدی 23
2-2-4-2 منابع تجهیزاتی 25
3-4-2 منابع مالی 25
5-2 تاثیر امكانات و تجهیزات مدرسه بر دانش آموزان 26
6-2 تاثیر امكانات و تجهیزات مدرسه بر معلم 28
7-2 تاثیر محیط بر فعالیت‌های نظام آموزشی 29
8-2 كلاس‌های درس چند پایه 30
9-2 مشكلات تحصیلی دانش آموزان در مدارس 32
1-9-2 افت تحصیلی و عوامل موثر بر آن 32
2-9-2 ترك تحصیل 34
3-9-2 نارسایی‌های یادگیری ویژه 35
10-2 مشكلات رفتاری دانش آموزان در مدارس 37
1-10-2 ترس از مدرسه 37
2-10-2 فرار از مدرسه 37
3-10-2 اختلال لجبازی و نافرمانی 38
4-10-2 رفتارهای نامناسب یا ناپخته 39
5-10-2 بیش فعلی همراه با كمبود توجه 39
6-10-2 اضطراب 40
7-10-2 بی نظمی در سلوك 41
11-2 مدارس و دانش آموزان موفق 41
12-2 فضاهای آموزشی مدارس 42
1-12-2 كلاس درس نظری 42
2-12-2 كلاس درس تجربی 43
13-2 فضاهای پرورشی 45
1-13-2 كتابخانه 46
2-13-2سالن چند منظوره 46
3-13-2 نمازخانه 47
4-13-2 اتاق فعالیت‌های پرورشی 47
5-13-2 اتاق بهداشت ركت‌های اولیه 47
14-2 فضای اداری 47
15-2 فضاهای پشتیبانی یا خدماتی 49
1-15-2 سرویس‌های بهداشتی 49
2-15-2 آبخوری دانش آموزان 49
3-15-2 انبار نظافت و شستشو 49
4-15-2 انبار تجهیزات و وسایل 49
16-2 فضاهای گردش 52
1-16-2 راهروها 52
2-16-2 پله‌ها 52
17-2 فضاهای باز یا محوطه 53
1-17-2 فضای صف جمع و تفریح 53
2-17-2 فضای سبز، باغچه و درختكاری 53
3-17-2 پاركینگ وسایل نقلیه 54
18-2 مكان یابی واحدهای آموزش 57
1-18-2 كاربری‌های سازگار 57
2-18-2 كاربری‌‌های ناسازگار 57
3-18-2 جهت یابی 57
4-18-2 شعاع دسترسی 58
19-2 انجمن اولیا و مربیان 58
20-2 پیشینه تحقیق 61

فصل دوم
ادبیات و پیشینه تحقیق


مقدمه
تعلیم و تعلم در دنیای امروز مفهومی متفاوت با گذشته دارد. تحول علم و فناوری، تحول در فرایند فعالیتهای آموزشی را انکار ناپذیر ساخته. هرگز نمی توان با طرز تلقی گذشته و سوگیریهای کهنه به دانش آموزان و تربیت آنها نگریست(شعبانی،1385). آموزش صحیح می تواند فرد را به یادگیری علوم و فنون و سعادت، زندگی زیبا و مطلوب هدایت و او را در جهت تعالی و رشد قرار دهد، تا بتواند از امکان و توانمندیهای گوناگون خود در موقعیت ها استفاده کند(سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان،1386). از نظرکمی به خاطر شمول تعداد زیاد دانش آموزان، عمومیت یافتن دوره ابتدایی در مقایسه با سطوح دیگر تحصیلی از اهمیت بیشتری برخوردار است و قسمت عمده ای از امکانات، نیروی انسانی، برنامه های تحقیقاتی در این دوره متمرکز شده است(نجفی،1371).
امکانات و موقعیت مناسب مدارس می تواند منشاء خلاقیت در دانش آموزان گردد میل به یادگیری در آنها را افزایش دهد. اما موقعیت و امکانات نا مناسب مدارس می تواند از جمله عوامل ایجاد بزهکاری در دانش آموزان باشد كه دانش آموزان برای جبران ناكامی ها و شكستهای تحصیلی خود رو به بزهکاری می آورند تا از این راه احساس موفقیت و توانایی کنند(دانه کار ،1372 ). مسایل عمده مربوط به آموزش در مناطق روستایی را می توان در موارد متعددی برشمرد. اولین مسئله، تخصیص كم منابع مالی و انسانی است. علاوه بر این گاهی اوقات کودکان برای رفتن به مدرسه ناگزیر از طی مسافتی طولانی هستند. به عنوان مثال، در کشور مصر هنگامی که فاصله مدرسه تا خانه یک کیلومتر بوده است؛ بالغ بر 94درصد پسران و72 درصد دختران در مدرسه حضور یافتند، اما با افزایش این فاصله تا حدود دو کیلومتر نرخ یاد شده به ترتیب به 90 تا 64 درصد کاهش یافته است (سجادیه، 1371). با توجه به نقش گسترده ای که آموزش و پرورش به عنوان مهمترین و حساسترین نهاد اجتماعی می تواند ایفا نماید، تعمیم آموزش و پرورش عمومی به دورترین نقاط جامعه از جمله اهداف نظام آموزشی کشور می باشد، از این رو اهمیت زیر پوشش قرار دادن تمامی لازم التعلیمان و فراهم نمودن فرصت های آموزشی برابر برای همگان روشن می باشد. به همین جهت تمامی راهبردهایی که در زمینه همگانی ساختن آموزش و پرورش به کارمی رود، یک هدف را دنبال می کنند و آن بر خورداری برابر همگان از فرصت های آموزش با کیفیت مطلوب می باشد. همچنین پژوهش ها نشان می دهند که کمبود انگیزه های محیطی باعث عدم رشد هوش و تواناییهای ذهنی افراد می گردد؛ و یک محیط زیرک و با هوش تر شاید انسان هایی با هوش تر و زیرک تر پرورش خواهد داد از طرفی نارسا بودن محیط روستا می تواند تفاوت های هوشی را بین کودکان شهری و روستایی ایجاد کند(میلانی فر،1379).
1-2 اهداف آموزش و پرورش دوره ابتدایی
در پیش نویس برنامه اول توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ایران هدف از آموزش و پرورش دوره ابتدایی این گونه اعلام شده است: "پرورش فضای دینی و اخلاقی در دانش آموزان و کمک به رشد و خلاقیت آنها، پرورش قوای جسمانی دانش آموزان، آموزش نکات بهداشتی به منظور رعایت مسایل بهداشتی در خانواده و جامعه، آشنا کردن کودکان و عادت دادن آنها به زندگی جمعی خارج از خانواده و آشنا کردن آنان به اطاعت از قانون" (صافی،1373). بطورکلی اهداف دوره ابتدایی در مقوله های زیر طبقه بندی می شوند، که دانش آموزان بایستی در پایان دوره تحصیلی به این اهداف دست یابند.
1-1-2 اهداف اعتقادی
آشنایی و اعتقاد نسبت به اصول دین، دوست داشتن خداوند، آشنایی با زندگی انبیاء اولوالعزم به ویژه حضرت محمد(ص) و معصومین و دوست داشتن آنها، آشنایی با معنای معاد و پاسخگو بودن انسان نزد خداوند، احترام به اولیاء دین، بزرگان و شخصیتهای اسلامی، آشنایی با معنای تولی و تبری، روخوانی وازحفظ خواندن برخی سوره های قرآن، آشنایی با ترجمه برخی از سوره های قرآن و برخی از احادیث ساده، درست خواندن نماز و آشنایی با احکام ضروری،آشنایی با مسایل مربوط به سن تکلیف(برای دختران)، آشنایی با حلال و حرام و رعایت احکام مربوط به آن.
2-1-2 اهداف اخلاقی
راستگو و امین بودن، مودب و مهربان بودن، پایبندی به عهد خود، احترام به بزرگترها و اطاعت از والدینٍ، شجاع و صبور بودن، دوست داشتن پاکیزگی، انجام دادن تکالیف روزانه، تلاش برای رسیدن به موفقیت ،داشتن ظاهری آراسته، امیدوار بودن، بخشنده بودن، ناپسند خود،

ادامه مطلب و دریافت فایل

مراحل توسعه و موقعیت حسابداری منابع انسانی:مراحل توسعه و موقعیت حسابداری منابع انسانی,مقاله مراحل توسعه و موقعیت حسابداری منابع انسانی,تحقیق مراحل توسعه و موقعیت حسابداری منابع انسانی,پرسشنامه مراحل توسعه و موقعیت حسابداری منابع انسانی,پروژه,پژوهش,مقاله,جزوه,تحقیق,دانلود پروژه,دانلود پژوهش,دانلود مقاله,دانلود جزوه,دانلود تحقیق

مفهوم سکونت:دانلود مفهوم سکونت,فایل ورد مفهوم سکونت,بررسی مفهوم سکونت,پروژه آشنایی با مفهوم سکونت,فضاهای سکونی,دانلود فایل ورد مفهوم سکونت,پروژه ورد آشنایی با مفهوم سکونت,سکونت,مسکن,فایل ورد بررسی مفهوم سکونت

سیستم های تشخیص وسایل نقلیه:دانلود پروژه سیستم های تشخیص وسایل نقلیه,دانلود تحقیق سیستم های تشخیص وسایل نقلیه,دانلود مقاله سیستم های تشخیص وسایل نقلیه,دانلود پژوهش سیستم های تشخیص وسایل نقلیه,دانلود پایان نامه سیستم های تشخیص وسایل نقلیه,دانلود رساله سیستم های تشخیص وسایل نقلیه,تحقیق ,پژوهش ,مقاله ,پروژه ,دانلود تحقیق ,دانلود پژوهش ,دانلود مقاله ,دانلود پروژه

آسانسور:اسانسور,پروژه اسانسور,تحقیق اسانسور,پایان نامه اسانسور,مقاله,پژوهش,تحقیق,پروژه,دانلود مقاله,دانلود پژوهش,دانلود تحقیق,دانلود پروژه,مقاله آسانسور,پژوهش آسانسور,تحقیق آسانسور,پروژه آسانسور

بررسی ارتباط میان موجودی کالا و اختلال در جریان حمل و نقل و توزیع:بررسی ارتباط میان موجودی کالا و اختلال در جریان حمل و نقل و توزیع,ارتباط میان موجودی کالا, اختلال در جریان حمل و نقل , توزیع, ارتباط میان موجودی کالا و اختلال در جریان حمل و نقل و توزیع,بررسی ارتباط میان موجودی کالا , اختلال در جریان حمل و نقل و توزیع

پاورپوینت اثر زلزله بر پلهای بتنی با پایه های با ارتفاع متغیر:پاورپوینت زلزله,پلهای بتنی,اثر زلزله بر پلهای بتنی,پاورپوینت پلهای بتنی با پایه های با ارتفاع متغیر,پاورپوینت اثر زلزله بر پلهای بتنی با پایه های با ارتفاع متغیر,پروژه درس زلزله,دانلود پاورپوینت اثر زلزله بر پلهای بتنی,تحقیق درمورد زلزله,دانلود مقاله اثر زلزله بر پلهای بتنی,معرفی پلهای بتنی با ارتفاع متغیر,آسیب وارده به پلها درزلزله های

بررسی حق شرط در معاهدات حقوق بشر:بررسی حق شرط در معاهدات حقوق بشر حق شرط حقوق بشر معاهدات

پاورپوینت معماری خانه های تاریخی تبریز:معماری خانه های تاریخی تبریز,پاورپوینت معماری خانه های تاریخی تبریز,دانلود پاورپوینت معماری خانه های تاریخی تبریز,خانه امیر نظام گروسی ,پاورپوینت خانه امیر نظام گروسی ,دانلود پاورپوینت خانه امیر نظام گروسی ,خانه بهنام ,پاورپوینت خانه بهنام ,دانلود پاورپوینت خانه بهنام ,معماری,پاورپوینت معماری ,دانلود پاورپوینت معماری ,معماری داخلی ,پا

پاورپوینت کلیسای جامع وانک:کلیسای جامع وانک ,پاورپوینت کلیسای جامع وانک ,دانلود پاورپوینت کلیسای جامع وانک ,معماری کلیسا جامع وانک ,پاورپوینت معماری کلیسا جامع وانک ,دانلود پاورپوینت معماری کلیسا جامع وانک ,معماری,پاورپوینت معماری ,دانلود پاورپوینت معماری ,معماری داخلی ,پاورپوینت معماری داخلی,دانلود پاورپوینت معماری داخلی,مهندسی معماری ,پاورپوینت مهندسی معماری

پاورپوینت درمان اگزیستانسیال چیست:پاورپوینت درمان اگزیستانسیال چیست,دانلود پاورپوینت درمان اگزیستانسیال چیست,پاورپوینت روان درمانی اگزیستانسیال چیست,دانلود پاورپوینت روان درمانی اگزیستانسیال چیست,پاورپوینت درمان وجودی چیست,دانلود پاورپوینت درمان وجودی چیست,دانلود درمان اگزیستانسیال چیست,درمان اگزیستانسیال چیست,تحقیق درمان اگزیستانسیال چیست,دانلود تحقیق درمان اگزیستانسیال