خرید آنلاین فایل مبانی نظری مدیریت بحران، بحران

مبانی نظری مدیریت بحران، بحران
کلمات کلیدی:مبانی نظری مدیریت بحران، بحران,مبانی نظری, مدیریت بحران، بحران,مبانی نظری مدیریت بحران,بحران

متغیرها: مدیریت بحران، بحران


توضیحات: 42 صفحه فارسی (word)

با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها مناسب برای پایان نامه

خلاصه ای از کار:

- تعریف بحران :

بحران از ریشه یونانی در معنای جوركردن، قضاوت، لحظه حساس و مشاجره گرفته شده است. بحران به معنای تغییر ناگهانی است كه در جریان یك بیماری پدید می‌آید و صفت ویژه آن معمولاً بروز حوادث و وخامت است. در معنای مجازی، شرایط و اوضاع یا دورانی خطرناك و فاقد اطمینان را می‌رساند. بحران، حالت و فرایندی است كه با آن تعادل ناپدید می‌شود و از انتقالی نسبتاً اجتناب ناپذیر به سوی شرایط و اوضاعی دیگر خبر می‌دهد(لاوروس، 2003: 386).

...........................

- ویژگی­های بحران :

بحران ها دارای ویژگیهای زیر می‌باشند(کومبز، 2007):

1- بحران عموماً غیر قابل پیش بینی است ( یعنی نمی‌توان پیش بینی كرد كه كی و در كجا اتفاق می‌افتد)

2- بحران ها آثار مخربی دارند و مردمی‌كه تا قبل از بحران نیازمند كمك نبودند به محض وقوع بحران نیازمند كمك می‌شوند.

..................

- مراحل یك بحران :

هر بحران دارای مراحلی بشرح زیر می­باشد(میرزایی، 1391):

احساس خطر نمودن مانند رانندگی نمودن – كار در كارخانه و دستگاههای پر خطركه ممكن است برای هر یك از افراد سازمان و یا برای هر سازمان اتفاق بیفتد از طرفی تغییر عقاید بسیار سخت تغییر پیدا می نماید لذا درك خطرات در مواقعی دشوار است لذا كارهایی كه سود و زیان آگاهانه وغیر آگاهانه دارند همانند ایمنی غذا و سلامتی در محیط استفاده از مواد شیمیایی منبع اطلاعات مواد مصرف كننده­ای كه ایجاد گیجی می نماید و مسایل زیستمحیطی از مواردی هستند كه ایجاد بحران می نمایند همچنین هیجان از بین عوامل تغییر بحران بسیار قوی است كه شامل هیجانات عمومی – هیجانات حقوقی – رسانه های گروهی – فرمولهای سیاسی می­باشند.

................

- انواع بحران :

بحرانها انواع مختلفی دارند، از نظر اهمیت، بحرانها را می­توان به صورت زیر طبقه­بندی نمود(رمضانی، 1389):

.......................

- تعریف بحران سازمانی :

مفهوم بحران می­تواند به معنای انحراف از وضعیت تعادل عمومی رابطه سازمان بامحیط یا تعریفی از خصوصیت محیطی باشد که سازمان مجبور است به صورت مستمر از آناگاهی داشته باشد. در هر یک از این دو نگرش، انجام مسائل بحران در یک دیدگاه مدیریتاستراتژیک به بهترین وجه قابل درک است(بوث، 1993: 64).

.............

انواع بحران سازمانی :

برای اینکه بتوان بحرانها را شناسایی و تفکیک کرد بهتر استکه آنها را دسته­بندی کرده و مبناهایی را برای تفکیک آنها در نظر گرفت.

الف ـ طبقه­بندی بحرانها از لحاظ ناگهانی بودن یا تدریجی بودن آنها:

بعضی از بحرانها بهصورت ناگهانی و یک دفعه بهوجود می­آیند و اثرات ناگهانی بر محیط درونی و بیرونی سازمان می­گذارند. به این بحرانها، بحرانهای ناگهانی می­گویند.

.....................

ب ـ طبقه­بندی بحران از دیدگاه «پارسونز»:

............

ج ـ طبقه­بندی بحرانها از دیدگاه «میتراف»:

...............

د) طبقه بندی بحران ها با توجه چگونگی بوجود آمدن آنها :

.................

- مدیریت بحران :

...................

چرخه مدیریت بحران :

.................

- نظریه های مدیریت بحران :

هیچ الگوی واحدی که بتواند تحقیق در خصوص موضوع مدیریت بحران را راهنمایی کند وجود ندارد محققان تمایلدارند هر کدام بر یک عنصر خاص از اجزای فرایند مدیریت بحران تمرکز کنند، میتراف و همکاران25 ، (1987) بر حسابرسی بحران، نلسون ـ هارچلر26 (1986) بر تیم‌های مدیریت بحران، ترویت و کلی 27(1989) بر برنامه‌های مدیریت بحران، ریلی 28(1987) بر آمادگی درمقابل بحران، اشریدر 29 (1990) بر یادگیری از وقایع ناگوار، پاوچانت و میتراف30(1992)بر فعالیتهایی لازم برای آمادگی در مقابل بحران و نیز عهدنامه سازمانی برای مقابله با بحرانها تمرکز کردند و تحقیقهایی را انجام دادند. در هر صورت باید فرایندی ازمدیریت بحران مطرح شود که همة عناصر فوق را در بر داشته باشد چون هر کدام از آنهاقسمت مهمی‌از مدیریت بحران سازمانی هستند.

................

- نظریه تعادل در مدیریت بحران :

...................

- نظریه مدیریت شناور(جزیره­ای) :

...............

مدل های مدیریت بحران:

الف- مدل بارنت31

بارنت در مدل خود وظایف و عواملی که سازمان را قادر به استفاده مناسب از مدیریت بحران کند را تشریح می­کند(شکل 2-3). در این مدل ابتدا نویسنده چهار عامل را که در مقابل مدیریت بحران وجود دارد را نشان می­دهد(بودرئوکس32، 2006: 8):

..................

- شش گام موثر در مدیریت بحران:

...............

- لزوم سیاست گذاری و برنامه ریزی كلان در مدیریت بحران :

..............

مهمترین اقدامات در مواجهه با بحران :

...............

منابع

الوانی، مهدی(1384). مدیریت عمومی. چاپ بیست و پنجم. تهران: نشر نی.

بابای اهری، مهدی، (مدیریت بحران سازمانی)، کمال مدیریت، شماره 4و5.1384.

بابایی اهری، مهدی(1383). مدیریت بحرانهای سازمانی. کمال مدیریت. شماره 4 و 5.

بالاغفاری، ع؛ علی­گل­بندی، ک(1388). مدیریت ثبت اسناد ضروری پزشکی. ساری: انتشارات دانشگاه علوم پزشکی مازندران.

....................

......................

Boudreaux Brian(2006). “Exploring a Multi4Stage model of crisis management: utilities hurricanes and contingency” Journalism and Communications May.

Brent W. Ritchie(2003). “Chaos Crises and Disasters: a strategic Approach to crisis Management in th Tourism Industry”; Tourism Management Journal ; University of Canberra Australia.

Brian Boudreaux(2006)”Exploring a Multi-Stage model of crisis management: utilities hurricanes and contingency” Journalism and Communication May.

…………………..

………………………

ادامه مطلب و دریافت فایل

تحقیق جامع و کامل شبکه و ارتباطات از راه دور:تحقیق جامع و کامل شبکه و ارتباطات از راه دور,دسته مدیریت( سیستم های اطلاعاتی مدیت),فرمتword,تعداد صفحات 51,این فایل شامل تحقیق بسیار جامع و کامل در 51 صفحه با فرمت word در زمینه شبکه و ارتباطات از راه دور می باشد که از ترجمه کتابهای لاتین تخصصی گردآوری شده استارائه مطالعات موردی در هر بخش از ویژگی های منحصربفرد این تحقیق است عناوین اصلی این فا

کنترل وسایل منزل با استفاده از فرامین صوتی:کنترل وسایل منزل با استفاده از فرامین صوتی,کنترل وسایل منزل,استفاده از فرامین صوتی,کنترل وسایل منزل با فرامین صوتی,فرامین صوتی,بررسی فرامین صوتی,تحقیق فرامین صوتی,مقاله کنترل وسایل منزل با استفاده از فرامین صوتی,تحقیق درمورد فرامین صوتی,بررسی استفاده از فرامین صوتی برای کنترل وسایل منزل,دانلود مقاله کنترل وسایل منزل با استفاده از فرامین

پاورپوینت مردم شناسی چیست:پاورپوینت مردم شناسی چیست,دانلود پاورپوینت مردم شناسی چیست,پاورپوینت رایگان مردم شناسی چیست,پاورپوینت تعریف مردم شناسی,پاورپوینت آشنایی با مردم شناسی,پاورپوینت مفهوم مردم شناسی,دانلود مردم شناسی چیست,مردم شناسی چیست,تحقیق مردم شناسی چیست,پروژه مردم شناسی چیست,دانلود پاورپوینت تعریف مردم شناسی,دانلود پاورپوینت آشنایی با مردم شناسی,دانلود پاورپوینت مفهوم مردم شناسی,

پاورپوینت عایق های رطوبتی ، حرارتی و صوتی:پاورپوینت,عایق کاری حرارتی,عایق کاری رطوبتی,عایق صوتی,ساختمان,دیوار, سقف ,از داخل بام,همگن,کوره,دیوارها,ppt

پاورپوینت ساختار کار پلها:ساختار کار پلها,پاورپوینت ساختار کار پلها,دانلود پاورپوینت ساختار کار پلها,انواع پلهای قوسی,پاورپوینت انواع پلهای قوسی,دانلود پاورپوینت انواع پلهای قوسی,انواع پلهای معلق ,پاورپوینت انواع پلهای معلق ,دانلود پاورپوینت انواع پلهای معلق ,مهندسی عمران,ساختمان,سازه,پاورپوینت مهندسی ساختمان,پاورپوینت مهندسی عمران,پاورپوینت ساختمان,پاورپوین

پاورپوینت ايمني كارگاه و کارگاه های ساختمانی:ايمني كارگاه و کارگاه های ساختمانی

پاورپوینت مفهوم تعادل:پاورپوینت مفهوم تعادل ,پاورپوینت تعادل ,پاورپوینت مفهوم تعادل در معماری,پاورپوینت مفهوم تعادل مبانی نظری,پاورپوینت تعادل در معماری,پاورپوینت تعادل مبانی نظری,مفهوم تعادل ,تعادل ,مفهوم تعادل در معماری,مفهوم تعادل مبانی نظری,تعادل در معماری,تعادل مبانی نظری,تحقیق مفهوم تعادل,مقاله مفهوم تعادل,پروژه مفهوم تعادل

جزوه آمار توصیفی و استنباطی مجموعه علوم تربیتی و روانشناسی:دانلود جزوه آمار توصیفی و استنباطی,جزوهآمار توصیفی و استنباطی,دانلود آمار توصیفی و استنباطی,دانلود جزوه,فروشگاه اینترنتی, کسب درآمد اینترنتی ,همکاری در فروش فایل, سیستم فروشگاه دهی , کارافرینی ,کسب و کار,پروژه,پژوهش,پایان نامه,جزوه,مقاله,تحقیق,دانلود پروژه,دانلود پژوهش,دانلود پایان نامه,دانلود جزوه,دانلود مقاله,دانلود تحقیق

مبانی و پیشینه نظری رضایت زناشویی:رضایت زناشویی,مبانی و پیشینه نظری رضایت زناشویی,پیشینه نظری رضایت زناشویی,مبانی نظری رضایت زناشویی

دتایل و نقشه اتوکد پله های مارپیچ :دتایل و نقشه اتوکد پله های مارپیچ ,دتایل , نقشه اتوکد, پله های مارپیچ